1 oktober 2014

Små projekt

Köpte en småful eller fulsnygg (hur man nu tar det) och opropotionerlig lampa på Ekomarket, bara på skoj. Tänkte att jag kan måla foten så kanske den blir sötare. Tanken är att ha den i studion, inte hemma.
Samtidigt passar jag på att tipsa om detta underbara hjälpmedel för alla sprayfantaster. Det gör målandet så mycket lättare  och roligare, och resultatet jämnare!


LET THERE BE LIGHT
Ostin ruman, hieman epäsopusuhtaisen valaisimen Ekomarketista ihan huvin vuoksi. Ajattelin että voin viedä sen studiolle kunhan olen maalannut sen. Samalla päätin vinkata tästä loistavasta apuvälineestä joka tekee suhumaalauksesta niin paljon helpompaa ja hauskempaa ja lopputuloksesta tasaisempaa.



7 kommentarer:

  1. No, hitsinhitsi! Juuri tuota apuvälinettä olisin tarvinnut koulutuolien maalauksessa. Sormi oli hellänä 6 pullon jälkeen... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. No on se kyllä kätsy- eikä maksa kuin muutaman euron!

      Radera
  2. Var hittar man en can gun? Försökte googla men vad heter en sån egentligen på finska/svenska?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte min i billighetsvaruhuset Hong Kong. De finns nog oftast på samma ställe där man får köpa färgen också. Jag var tvungen att fråga personalen nog för de var på ett lite knepigt ställe högst upp på hyllan. Vet inte vad de heter, jag bara förklarade med ord vad jag ville ha.

      Radera
  3. Siis mistä noita saa ja miten se laitetaan pulloon...pitääko jotenkin tehdä reikä pulloon...kiitos vastauksesta♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samasta paikasta mistä suhupullojakin saa- ainakin minä ostin Hong Kong tavaratalosta. Se vaan ujutetaan sinne pullon päälle, sen suutinrenkaan ympärille, ei ole vaikeeta ollenkaan. Eikä maksa kuin muutaman euron.

      Radera