26 januari 2014

Swap part 2

Utbytesprojektet fortsätter. Alltså det där jag ska lära mig baka och mannen ska lära sig fotografera. Här kommer lägesrapport.


Jag har bakat helt själv, utgående från hur vi gjorde förra gången. Fördegen gjorde jag igår kväll. Mannen fanns inte brevid mig denna gång men jag vågade mig på att smaksätta brödet med morot och solrosfrön. Och se- jag är så stolt så jag spricker!!


Mannen har blivit biten av fotoflugan, och nu ser jag knappt röken av min lilla EOS M mera (äsch vad gick jag och gjorde? ;)  )   Här en fin isbild han tagit- bara så ni ser att det går framåt. För någon vecka sedan hade han inte en aning om vad man gör med en systemkamera, och nu tar han bilder på manuellt läge, laddar upp dem själv och lägger rätt storlek och till sist en namnstämpel på.  Duktigt!


Vaihtoprojekti jatkuu. Siis tämä juttu että miehen pitää oppia valokuvauksen salat ja minun pitää oppia leipomaan. Tänään sitten leivoin ihan itse, ilman miehen läsnäoloa ja ilman ohjeita, tein vain sen mukaan mitä viimeksi tehtiin. Esitaikinan tein jo eilen illalla. Uskaltauduin myös lisäämään leipään auringonkukansiemeniä ja porkkanaa. Nyt olen kyllä itsestäni tosi ylpeä!

Mieskin on edistynyt enkä omaa kameraa enää näekään. (mitäs meninkään tekemään?) Tässä hänen ottama pakkaskuva. Vielä muutama viikko sitten järkkärin käyttö oli hänelle ihan hepreaa mutta nyt hän kuvaa omin päin manuaaliasetuksilla!! 

1 kommentar:

  1. Brödet ser fantastiskt gott ut! Fotot är inte fy skam det heller..!
    Ha en fin söndag!
    /maria

    SvaraRadera