21 oktober 2013

Kärlskåp

Dagarna snurrar fort och jag har varken hunnit fota här hemma eller dela med mig så mycket av vad här händer. Anyway så har jag hunnit snabbknäppa en mindre bra bild på vårt skåp på glasverandan. Det har äntligen blivit så klart att det har fått dörrar. Ett lager färg ska det ännu få på sig, men jag måste ju testa lite med tavelkrita före det!Skåpet är gjort av överblivet material så det blev inte dyrt.

Här förvarar vi nu allt det porslin och glas som inte är i dagligt bruk.

Badrummet har också genomgått en förvandling, men mer om det när den sista pusselbiten fallit på plats.





Päivät vierivätkin hirmu nopasti enkä ehdi aina valokuvata tai näyttää  mitä täällä kodissa tapahtuu. Lasinkuistin kaappi on kuitenkin nyt viitä vaille valmis ja ehdin napata siitä vähemmän imartelevan kuvan. Kaappi pitää kerran vielä maalata mustalla värillä. Uteliaisuudesta testasin kuitenkin miltä liitukirjoitus näyttäisi ovissa.  Tässä kaapissa säilytäämme sellaisia astioita ja laseja jotka eivät ole käytössä joka päivä.

Kaappi on tehty ylijäämämateriaalista joten hinta oli lähes ilmainen. :) 
Kylpyhuoneessakin on tapahtunut muutoksia, mutta lisää siitä kun viimeiset palaset loksahtavat paikoilleen.

5 kommentarer:

  1. Åh, så spännande!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Ni kan det där med att bygga möbler och annat ni! Fint!

    SvaraRadera
  3. He va ett rama skåp!
    Det där sväljer ju hur mycket som helst. Snyggt är det också!

    Ljuuuvliga porträtt från studion!

    SvaraRadera
  4. Snyggt det där...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Det där är riktig återanvinning och fint blev det! Själv skulle jag nog inte ha krittavlor hemma eftersom jag som lärare måste använda dem på jobbet... Jag blir jätte torr om fingrarna varje gång jag skriver med kritor. ;-)

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera