9 december 2012

Söndag

Idag besökte vi stan för att handla julklappar och vi hade en riktigt trevlig dag tillsammans, mannen och jag. Som vanligt fick vi bråttom på slutet, då färjorna går lite mer sällan på vintern och den övriga familjen väntade på middag.

Bilden har inget med inlägget att göra, för ovanlighetens skull, men så blir det ibland, när tiden inte räcker till. Ny vecka, nya tag- vi hörs!

Tänään käytiin kaupungissa jouluostoksilla ja meillä oli oikein mukava päivä! Oltiin ihan kahdestaan. Lopulta tuli kiire kotiin, kun lautoilla on talviaikataulu ja nuoret odottivat jo päivällistä.
Tämän päivän kuva ei mitenkään liity tekstiin mutta olkoon näin- aika ei aina riitä.
Uusi viikko- uudet kujeet, eli kuulumisiin!

3 kommentarer:

  1. Härlig bild, så julig! O jag blir ju lite extra glad när jag ser hjärtat ;)
    Var så fint att se er på marknaden igår! Ni är alltid så härligt glada! :) Mumsigt det ni sålde oxå!

    SvaraRadera
  2. Voi miten ihana blogi sinulla...tulin ja jäin!

    Mahtavia kuvia!

    SvaraRadera
  3. Vilket jättefint julfönster. Söt liten tomtenissa.
    Ja det där med färjor är lite speciellt. J åker färja till jobbet, antingen buss+ "sittfärja" eller så längre vägen med bil och bilfärja. Det är nåt alldeles speciellt att vara beroende av båt. Tur han inte har anlag för sjösjuka...
    inte jag heller, som håller mig hemma på ön oftast.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera