12 maj 2012

Blå blå himmel

Tack för era söta hälsningar! jag är alls inte överarbetad eller i behov av paus, snarare tvärtom. Men när man bloggat i nästan 5 år, är det väl självklart att det känns som att man börjar upprepa sig själv??

Men ja, alltid när jag uttalar det högt, börjar inspirationen flöda igen- så mig slipper ni inte i första taget.
Jag lovar- det ska bli:

trädgård och odlingar (gubbens men jag dokumenterar)
mat och recept (gubbens igen, men jag dokumenterar)
inredning (ska försöka hitta detaljer jag inte skrivit om förut. Hittade faktiskt en redan idag!)
Kanske ett och annat fototips :)
Bilder från mina ex tempore´fotograferingar
Skärgård (bara jag kommer ut på sjön-motorn är sönder, båten på land och gubben sjukskriven..)
Skolarbeten
Funderingar och annat.
Låter det okej?

Häromdagen sådde vi gräsmatta. Kan knappt vänta på att det ska börja gro!!

                       De där staketstolparna ska bli svarta och odlingslådorna gråa!  :)



Blå himmel älskar jag!! Det känns sommar, trots dagens kalla vindar..

Ha det gott!
                                                Kamomilla


Kiitos mukavista kommenteista ja mielipiteistä!!En koe minkäänlaista stressiä tai tarvetta taukoon , pikemminkin päinvastoin. Mutta kun blogia on pyöritellyt jo kohta 5 vuotta, niin se on sanomattakin selvää, että ideat alkavat jossain vaiheessa loppumaan ja sitä alkaa ikään kuin toistamaan itseään..
No, mutta aina kun lausun tuon ääneen alkaa taas inspis virrata. Ette ihan helpolla minusta pääse!

Luvassa on:
Puutarhan hoitoa ja satoa  (miehen- minä vain dokumentoin)
Ruokaa ja ruuanlaitto-ohjeita   (miehen- minä vain dokumentoin) 

Sisustusta (yritän löytää uusia kuvakulmia ja uusia detskuja (löysin todellakin yhden jo tänään)
Ehkä jokunen valokuvausvinkki?
Ex tempore´-kuvia sieltä täältä

Saaristoa (kunhan saatais vene vesille - mies on sairaslomalla ja moottori on epäkunnossa)
Koulujuttuja
Ajatuksia elämästä
                                  Kuulostaako ookoolta?

Tämän päivän kuvista:
Toissapäivänä istutettiin nurmikkoa- tuskin maltan odottaa että alkaa vihertää!

Sinistä taivasta rakastan- tässä on esimakua kesästä, vaikka tuuli olikin kylmä..Nuo aidantolpat saavat vielä mustan värin ja laatikot saavat harmaantua.

12 kommentarer:

  1. Det låter super Camilla :-) Vad roligt att inspisen infann sig genast :-) Svarta stolpar och gråa odlingslådor blir säkert vackert. Ser fram emot bl.a. recepten..godare bröd har jag int smakat :-)

    SvaraRadera
  2. Det låter trösterikt med alla fina teman från dej! Kul att du känner dej lite inspirerad igen!
    Jag kan verkligen hålla med om att det ibland blir lite tomgång!

    Så förresten ett strålande fint reportage av dej i senaste JdL! Så snyggt och vilket spännande hem!

    Ert hus ser så härligt ut och så fint med gräsmatta framför! Den gror säkert snabbt, nu går allt med en väldans fart när det väl satt igång med grönskan.
    Ha en härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Så vackert ni bor! Otroligt fint!

    SvaraRadera
  4. Se där, det fanns ju massor att blogga om.
    Det kommer att bli super med svarta stolpar och grå lådor.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Det är så fiiint!
    Ja, spisen alltså. Nej, den har ingen ugn. Det skulle tydligen min man ha velat ha, men eftersom han inte var hemma då muraren var här första gången, och jag inte förstått det, så blev det en utan ugn. Huvudsaken med den här spisen är ju att vi ska få extra värme på vintern. Tror inte ändå att jag skulle börja använda den att laga mat i.. Hade nog varit trevligt, men säkert också blivit mycket dyrare.
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Det var egentligen genom att mamma såg en artikel i en tidning med dina bilder(Maalla), sedan kom vi in på din blogg och den vägen gick det! :)
    Så nu vet du det.
    Alla hälsar tillbaka!
    Mamma vill veta om du går att boka till min studentfest (om två år -.-'), när hon måste ha reda på allt i förväg...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Hei!
    Enpä ole huomannut aikaisemmin,että
    olet pitänyt blogia jo 5v.Aloin katselemaan, että mistä löytyy vanhemmat jutut, ja löytyihän niitä, kaikkia tosin en ole vielä lukenut.
    Huomasin,että olet aloittanut blogin pidon ensin ainoastaan ruotsinkielellä, mukava kun kirjoitat nykyisin myös suomeksi. Kielitaitoni ei ole kovin hyvä.
    Kyselit myös miten jatkaa blogia. Ideat joita esitit olivat hyviä.
    Mutta voisitko kertoa nähtävyyksistä ja ostospaikoista ja käymisenarvoisista paikoista,suunnalta missä asut. Niitä vinkkejä olen huomannut,että joissakin blogeissa kysellään, miksei myös bloginpitäjä voisi kertoa mielipaikoistaan. Itse ainakin olen saanut monta mukavaa vinkkiä näin.
    Saattahan olla, että sulla on jotain ollutkin, mutta näin myöhemmin mukaan tulleena, en niitä tiedä.
    Kyselit myös kuvauskohteita,täälä Tampereen kyljessä, Kangasalla on Marjamäen pajutila, sieltä voisi löytyä jutunaihetta. En tiedä onko heidän kotiaan kuvattu missään.Myymälästä kylläkin. Ihana koti, sielä oli yhtenä vuonna avoimet ovet.
    Mukavaa äitienpäivän iltaa.
    T Riitta tuli vähän pitkät höpinät, sori

    SvaraRadera
  8. You have a beautiful west highland terrier dog too! What a darling!

    SvaraRadera
  9. Minusta taas olet raikas tuulahdus blogillasi, aina jotain uutta ihasteltavaa. Tällä en tarkoita vain sisustusta ja puutarhaa, vaan katselmusta hieman laajemmin, sitä mikä on linssin takaa mielestäsi kaunista on ihana seurata:).
    Ilona

    SvaraRadera
  10. Hejsan! Du har ju ideér fast att dela med dej... Då när jag började blogga för länge sedan ,komemr jag ihåg att du höll på med DIY-projekt. Det kunde ju vara kul att få dem i bild på bloggen igen..för mej och säkerligen många nya bloggare... bara som en idé!

    SvaraRadera
  11. Sounds good!

    Har ni gjort ett stängsel runt trädgårdslandet? Kanske för att slippa skadedjur?
    Vi har höns på gång, men vi har inte bestämt om dom ska få gå fritt eller vara instängda ännu.

    SvaraRadera