23 april 2012

Jättekottar

Oj, så vädret kan slå om! Efter gårdagens solsken och värme, står regnet nu som spön i backen!!Jag jobbar inne vid datorn, med lite nya hemförslag och med att uppdatera hemsidan med nya bilder. På tisdag onsdag och torsdag är det kursdags igen, men ivriga högstadie-elever som vill lära sig mer om foto.

Dessa kottar har inget med texten här att göra, men jag ville lägga upp bilden i alla fall. Är så glad att jag hittade såna här jättekottar som jag sett på många ställen, men inte bara vetat var jag ska hitta egna sådana.
Nå, nu ska jag fortsätta jobba!


Förresten- jag söker ju alltid nya hem att fota. Just nu finns det efterfrågan på hem i stationshus eller spetsvillor.
Maila till creatella@parnet.fi om du känner att du har nåt på lut!

För den som är nyfiken på hemsidan, är det bara att klicka in sig här:
www.creatella.fi

Ohho, miten sää voi vaihdella. Eilisen auringonpaisteen jälkeen sataa nyt vettä kaatamalla! Teen töitä kotona, koneen äärellä, työstän uusia kotiehdokkaita, päivitän kotisivuja, ja kuuntelen sateen ropinaa. Huomenna, keskiviikkona ja torstaina on taas kurssipäivät. Innokkaat ylä-asteoppilaat haluavat oppia valokuvaamaan.
Nämä kuvassa olevat jättikokoiset kävyt eivät liity tähän tekstiin mitenkään mutta halusin postata kuvan kuitenkin. Olen niistä niin iloinen. En ole tällaisia aikaisemmin löytänyt, nähnyt vain muiden kodeissa.


By the way- etsin jatkuvasti uusia kotikuvauskohteita ja tällä hetkellä kiinnostaa asemarakennukset ja pitsihuvilat.
Postia saa laittaa osoitteeseen creatella@parnet.fi


Ja uteliaille muuten vaan linkki kotisivulleni: www.creatella.fi... :)

6 kommentarer:

  1. Är också förtjust i kottar. Släpade med en hel dröse pinjekottar från Italien ett år. Och jodå, de öppnade sig på vägen hem i varm bil. Men vi var förutseende och hade i rejäla lådor... :-)
    Sen har hundarna ätit upp dom... så det är väl dags att åka iväg igen, kanske...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Här lyser solen idag, för första gången på länge. Underbart! Man känner hur dom värmande solstrålarna ger en energi!

    Hoppas du haft en fin jobbdag framför datorn!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Härlig bild igen! Och visst är vädret omväxlande, men det har i alla fall varit ganska varmt idag trots regnet:)

    SvaraRadera
  4. Jättefin bild! Ser ut som en pastellmålning.

    Jag vet av ett ställe här hos oss där det finns jättekottar, min farmor brukade hämta såna när hon levde.

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag har följt med din blogg en tid. Du har så härliga bilder och det är så intressant att se vad som händer där hos dig. Jag har just börjat blogga (och det är ju jätteroligt!).
    Ha det så bra!
    Gröna Anemone

    SvaraRadera
  6. Jag har ofta kottar framme eftersom jag tycker att de är så vackra!

    SvaraRadera