16 december 2011

Pay it forward


Vet ni, ibland är livet fullt av konstiga sammanträffanden! (nästan så jag får gåshud alltså!)Jag läste ett inlägg idag, om ensamhet och hur människor kan må dåligt på julen, och tänkte genast att ja, idag ska jag göra något som får någon att bli glad! När jag skrivit det, kom jag ihåg filmen "pay it forward, som handlar just om att göra något gott för nån, som i sin tur tackar med att göra något gott åt någon annan. Jag kom inte på nåt svenskt namn, så jag googlade på filmen, men sen blev jag avbruten och började göra annat.  Döm om min förvåning, när jag senare på dagen blir kontaktad av en tjej, som mailar en länk åt mig, som handlar om- ja just det- PAY IT FORWARD!
Nu kära vän har DU en chans att göra något gott åt någon! Läs DETTA!

                                 Bild lånad från nätet (förskoleburken.com)


Ja, det fanns ju säkert en mening i detta. Jag har ca 800 läsare per dag- så om ens NÅGON av er skickar ett par yllesockor dit, så har jag kunnat göra något för att värma någons fötter, såväl som hjärta! <3

Elämä on yllätyksiä täynnä. Tänään luin postauksen yksinäisyydestä juuri joulun alla, ja miten huonosti jotkut ihmiset voivat juuri pyhien aikaan. Ajattelin heti, että tänään aion tehdä jotain hyvää jollekin, ja etsin googlesta elokuvan Pay it Forward- eli Anna hyvän kiertää.  Ajattelin että kirjoittasin siitä postauksen, mutta jotain tuli sitten väliin. Olin kyllä sitten aika lailla yllättynyt kun iltapäivällä sähköpostiini saapui kirje mukavalta naiselta joka lähetti minulle linkin juuri tästä aiheesta!!  Eli nyt, rakas ystävä, sinulla on mahdollisuus tehdä jotain! Lue TÄMÄ!

Niin, jokin tarkoitus tällä sitten vain oli... Minulla on noin 800 lukijaa per päivä, ja jos edes YKSI teistä lähettää sinne sukat, niin ollaan ainakin tehty jotain mikä lämmittää mieltä, jalkoja ja sydäntä!

3 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar inne hos mig! Du skriver om ett viktigt, och lite tabubelagt ämne. Man "måste" gilla julen, och gör man inte det, hur bra orsak man än har, då är man bara underlig. Och det är svårt att välja bort julen, då den tutas ut ur alla möjliga vinklar i flera veckors tid. Men den är en fruktansvärt svår högtid för många, inte minst pga alla förväntningar som automatiskt riktas till den. Så, gott folk, ha förståelse även för dem som inte gillar julen!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra grej! Vad bra att du tar upp det på din blogg!
    ha en härlig fredagkväll hörrdu!

    SvaraRadera
  3. Vilken bra tanke. Man berörs verkligen av filmen!
    Kram Kicki

    SvaraRadera