3 december 2010

Kitsch

Julen kan vara lite *)kitschig också, inom rimliga gränser. Denna ram fyndade jag på loppis ifjol och den får vara med i år också. Sliskigt kitsch på ett bra sätt tycker jag och passar bra brevid julgransbollarna.
*)Kitsch- "en term för billig och sötaktig konst som karaktäriseras av dålig smak och försök att med olika grepp väcka sentimentala känslor" (wikipedia)


Ha en skön lördag! Själv ska jag gå på julmarknad i byn och på kvällen ska jag på fest- igen! Denna gång en julfest.
Kamomilla


Jouluun sopii mielestäni myös kitschesineet sopivassa määrässä. Tämä pieni söpö kehys on viime vuoden kirpparilöytö. Juuri sopivan kitsch mielestäni, sopii joulupallojen kanssa mainiosti yhteen.

Kitsch=jollakin tavalla tyylittömiä taide-tai koriste-esineitä tai teollisesti valmistettua rihkamaa. Kitschiä ovat koristetavarat tai taideteoksia muistuttavat esineet, joista henkii tekotunteellisuus, imelä koreus ja epäaitous" (wikipedia) :)
Kamomilla

12 kommentarer:

  1. Heippatirallaa...ommaa kotia ja itellehän sitä laitellaan sitä sommaa jo oman näköstä...oli sitte kitsiä tai muuta.Mukavaa viikonloppua sinulle:)

    SvaraRadera
  2. På jul är det underbart med en så fin liten tavelram, jag tycker den var romantisk, jag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej

    Håller med dig där =) Kul med kitschiga saker.
    Så söt den ramen va.

    ha en toppendag. Kram Pirre

    SvaraRadera
  4. Jättesöt liten ram - värre kitch har man ju sett...! Så snyggt ihop med de vackra kulorna!
    Det låte som om du får en hektisk helg!
    Ha´t så kul!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Söt ram och på alldeles rätt ställe:) Ha en jätterolig julfest:)

    SvaraRadera
  6. På bilden ser den allt annat än kitschig ut. Söt och romantisk tycker jag.... En sån som jag skulle kunna köpa i Dyra Butiken oxå ;o))

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker ram! Den är ju lite romantisk oxå:-) Jag skall på julbasar i morgon och för en gångs skull skall jag inte sälja själv, bara kolla in om någon annan har något jag kan behöva. Idag har bagaren kommit till huset:-) Jag bakar småkakor.

    Trevlig, skön helg! kramisar

    SvaraRadera
  8. Fin ram!
    Ha en trevlig kväll och helg!

    SvaraRadera
  9. Det är ju en riktigt fin ram, inte speciellt kitschig tycker jag.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Ha en skön adventsssöndag, äntligen har vi fått lindring i kylan, kram

    SvaraRadera
  11. Kikar in för att önska en mysig 2 advent..Kram Susanne

    SvaraRadera