23 oktober 2010

Söndagsbilden

Min vana trogen tjuvstartar jag med söndagsbilden. (som idag dessutom får bli två)
Jag väntade som ett barn på julafton när jag hade sänt iväg min beställning till Ad Libris. Ellen Dyrops bok Sjarmerende jul gjorde mig inte besviken! Detta är bara så charmigt! Hon kan hon- och denna bok är inte bara underbart vacker utan har ett innehåll som man verkligen blir inspirerad av!
Ellen är min absoluta förebild. En så otroligt kreativ kvinna!

Tack Ellen för att du sprider din inspiration på detta vackra sätt! Fortsätt i samma stil!Kamomilla

Odottavan aika on pitkä mutta viihdoin kirjapakettini saapui. Tämä Ellen Dyropin kirja ei pelkästään ole kaunis, vaan ihanan inspiroiva! Joulua kierrätysperiaatteella... I like, tämä on juuri sitä mitä minäkin rakastan. Kiitos Ellen, jatka samaan tyyliin!
Kamomilla

22 kommentarer:

  1. Åh, så spännande! Den boken bådar gott!
    Har ju hört talas om den - nu blir jag tipsad - igen och det tackar jag för!
    Men du - jag tror inte du ligger långt efter i såfall....kreativ som du är!

    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  2. boken ser riktigt mysig ut.
    tack för tipset.

    skön helg.

    SvaraRadera
  3. Jag måste beställa den!!!!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Kiitos kirjavinkistä :)

    Ja tuolla alempana tuo juttunne lehdessä on tosi upea!

    SvaraRadera
  5. Du kan fotografera du! Stämningsfulla foton.
    Kram
    Sanne

    SvaraRadera
  6. Jag håller med.En vacker och inspirerande bok!
    Ha en fin söndag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Omslaget ser ju ljuvligt ut!
    Har Ellens bok sjarmerende gjenbrug och den var ju också fantastisk. Tack för detta tips!

    Kram, carina

    SvaraRadera
  8. Ett så fint boktips! Den blev jag sugen att "klicka hem". Och sen...vilket underbart reportage det ser ut att vara från Pias hem!!! Otroligt fint!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. Hei Kamomilla
    Tusen takk for nydelige ord...jeg blir så glad når du skriver så hyggelig om meg og min nye bok.
    Jeg håper Sjarmerende JUL vil være til glede og inspirasjon for deg i førjulstiden. Tanken er jo at man ikke må gå ut for å kjøpe alt nytt, men se på hva du har hjemme og bruke det på en ny måte,
    jeg følger med på din blogg ...den er en av mine favoritter.
    klem...Ellen

    SvaraRadera
  10. Boken ser harlig ut, maste se om jag kan skaffa den over har... om inte har sa kanske nagon bok affar over dar : ) Alskar bilden pa boken, men undrar om nagon har kan tala om for mig, nar ska man borga med hyasinterna sa dom blommar for Julen?

    SvaraRadera
  11. Fina bilder!!

    Och vad roligt att du gillar boken, du är den tredje bloggaren på två dagar nu som jag ser tipsar om den. Det har i alla fall övertygat mig, så nu ska jag klicka hem ett eget exemplar!

    Ha en fin söndag!!

    SvaraRadera
  12. Fina foton! Boken verkar spännande. Håller med om att du säkert är lika kreativ:)

    SvaraRadera
  13. Den boken vill jag gärna också ha..är på min önskelista.
    är det så att ditt hem är men i nyaste maalaisunelma tidningen?
    ~marita~

    SvaraRadera
  14. Nu blev jag köpsugen! Hmmm...bra tips från en som redan kan göra så fint hemma hos sig!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Tack för tipset, - vackra inredningsböcker kan man aldrig få för många av!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  16. Olen metsästänyt tätä kirjaa,mistäköhän voisin tilata tämän?

    Blogisi on ihana!:)

    SvaraRadera
  17. Så fina bilder!
    Härlig inspiration som jag sparar i julmappen!
    Kram J

    SvaraRadera
  18. Ja, boken är också en av mina favoriter!

    Må gott!

    SvaraRadera
  19. Saanko kysyä mistä olet kirjasi tilannut???
    kuulostaa niin mielenkiintoiselta kirjalta.
    Tsemppiä uuteen viikkoaan!!
    Lämmöllä Jaana

    SvaraRadera
  20. Tack för boktippset! Den kan man kanske sätta upp på sin önskelista till tomten:-)

    Ha en bra ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Kiitos kirjavinkistä, täytyykin tuo käydä jossakin päin vilkaisemassa :) Hieno juttu muuten teidänkin joulukodista Maalaisunelmassa, aivan mainio!

    SvaraRadera