9 oktober 2010

Söndagsbilden

Jag tjuvstartar med söndagsbilden till FABRIKEN (länk i högra balken)
Glögg mina kära vänner, glögg. Snart dags! Men inte än... Nej nej man ska inte tjuvstarta! Jag köpte mitt eget exemlar bara för att försäkra mig om att inte bli utan. Jag hoppas den uppfyller förväntningarna. Beskrivningen lyder: brunröd, lätt nejlikaton, bärig, chokladig...Sounds perfect, tycker jag! Men jag väntar nog ett tag ännu...

Kamomilla

Glögiä hyvät ystävät... Kohta on taas se aika! En kuitenkaan vielä aio nauttia siitä, ostin varmuuden vuoksi jo kotiin tuon herkun jota en jäisi ilman. Neilikkainen, tummaruskea, marjainen ja suklainen. Kuullostaa täydelliseltä! Mutta... hmm- odotan kyllä vielä. Kyllä sen aika vielä tulee...

Kamomilla

20 kommentarer:

  1. oi ihanaa!!!kuulostaa liian täyelliseltä:)kaunis pulloki!

    SvaraRadera
  2. Det låter gott, säkert värt att vänta på.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Låter gott men den som väntar på nå´t gott...

    SvaraRadera
  4. Den verkar lovande. Inget är som väntans tider ;)

    SvaraRadera
  5. det låter super smarrigt...jag börjar längta efter advent..vem vet det kanske blir en lite provsmak längre fram ;)
    ha en fortsatt skön helg
    kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Bra tips! Lika bra att handla så man har hemma när glöggtiden kommer!
    Det låter smaskens, i min smak!

    SvaraRadera
  7. Ja snart är det jul igen ;-)

    SvaraRadera
  8. Låter så himla gott!! Har faktiskt köpt mina första julklappar;o) Nu har verkligen längtan efter jul kommit.....

    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Det går snabbare än man tror till glöggpremiären! :) Den lät god! Ha en skön söndag - kram

    SvaraRadera
  10. Låter gott! Och så är ju flaskan så vacker dessutom!

    SvaraRadera
  11. Oj nej den glöggen!!! Sååå gott! Måte gå o shoppa så inte jag heller blir utan!

    SvaraRadera
  12. Oj, nu fick jag ett starkt sug efter glögg. Glögg är kanske en av de bästa grejerna med juletider :)

    SvaraRadera
  13. Ja, nu börjar man ju onekligen längta efter glögg och annat härligt som hör julen till. Men först lite mer av den härliga hösten:)!

    SvaraRadera
  14. Kuulostaa ja näyttää kyllä ihanalta. Täytynee osaa yksi joulunalusaikaan, jouluksi teen aina täyteläistä port-glögiä, jota menee myös lahjaksikin.

    SvaraRadera
  15. jag köpte också årets första glögg igår, en snälleröd. det fanns inte många att välja mellan på röda butiken här. hoppas sortimentet ökar när säsongen närmar sig...
    nice pic! kramis

    SvaraRadera
  16. Snygg flaska och jag hoppas att innehåller smakar lika bra .-)
    kram malin

    SvaraRadera
  17. Hej!Ja har fått höra idag, minsann att man inte ska prova glöggen, men idag var jag och maken lite busiga, efter städning och undanplockning i trädgården tyckte vi att det skulle smaka bra med ett glas glögg. Årets blossa med smak av saffran...Mmmmmm den värmde gott på våra roiga kinder...men jag föredrar dufvenkroka jag med.
    Ha det gott!
    Lotta

    SvaraRadera
  18. Den som väntar på någe gott....du vet:-) Å att vänta på ett nöje är oxå ett nöje.

    kramis

    SvaraRadera
  19. Längtar också... helt underbart!
    Flaskan var snygg också!

    SvaraRadera