19 augusti 2010

Lampetterna på plats

Lampetterna jag fick av prylsamlarväninnan, har kommit upp. Men inte på det stället jag ursprungligen tänkte, utan på ett bättre. Jag tycker de gör sig fint i trappan. Det här är väl det enda stället i hela huset som inte blir så överbelamrat, utan mest går i "less is more" anda. Den skrotfyndade lampan i all sin enkelhet, mot ljuslampetterna i jugendstil (?) bryter av på ett lite kul sätt tycker jag.
Det fattades ljushållare på den ena, så helt resolut gick jag och bröt av den andra också! så kan jag fixa dit nya när jag kommer åt att handla sådana. Och så måste de limmas med ett lim, starkare än betong!Bloggvännen Lisas (http://lisastorp.blogspot.com/) kort har äntligen kommit upp på väggen, i ram. Av någon anledning är bilderna oskarpa vilket jag grämer mig över. Något har hänt med min kamera och jag vet inte varför. Men den är inte helt ny heller, så kanske den börjar få ålderskrämpor. Flitigt har den ju varit i bruk under dessa bloggår... Men nästa vecka ska jag köpa mig en ny- och sen hoppas jag på skärpa utan like! ;)
Kamomilla

Ystävättäreltä tulleet lampetit löysivät paikkansa. Tuntuvat istuvan kuin nenä päähän, eikö vain? Jostain syystä en saanut terävyyttä kuviin, pelkään että kamerani alkaa osoittamaan vanhuudenmerkkejä, onhan se ollut todella ahkerassa käytössä jo vuosia. Harmittaa. Mutta ensi viikolla ostan uuden, joten toivotaan parannusta asiaan.
Kamomilla

19 kommentarer:

  1. Jo men dom lampetterna passade mycket bra i din trappa! Trappen är så fin i sina mjuka färger, allt harmonerar med varann! Och Lisas kort är ju bara såå fina!

    SvaraRadera
  2. Så skjønn farve du hadde på veggen i trappen...og stilig det hamp gelendret:)Ja...og det andre passet og bra:)
    kos deg med dagen..
    eddaKlemmer

    SvaraRadera
  3. Så fina dina ljushållare är i trappan! Så fräscht och fint allt ser ut dessutom!
    Jag känner mej verkligen hedrad som får hänga på din vägg!
    Önskar dej en fin torsdag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. nätt!
    oj, ska bli spännade att se vad det blir för en fotograferingsapparat du ska inhandla!
    kramis

    SvaraRadera
  5. Hej hej

    så fint det blev!
    Snyggt också med repet sådär..
    Vi hade det när vi bodde i radhus för länge sedan....skulle vilja ha så igen..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Ser att du också har ett rep i trappan. Vi har ett som hängt i femton år och är lika fint fortfarande. Något mörknat, men väl fungerande. Perfekt att dra sig upp om man är trött :-))))
    Fina lampetter. Jugend? Säkert den tiden och de påminner om Charles Rennie Mackintosh designer. Jättesnyggt.
    Kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Kodissasi kauniit värit! Mukavaa, että olet antanut siniselle niin suren roolin!

    SvaraRadera
  8. Älskar dessa färger i ditt hus! Och din påhittighet och dina pysselprojekt.

    SvaraRadera
  9. Vakker trapp, fin farge på vegg og skjønne lampetter!
    Klem, J

    SvaraRadera
  10. jag har ju inte tyckt att dina bilder är oskarpa så....spännande att se vad du kommer att åstadkomma med nya rackerier!! :)

    SvaraRadera
  11. For en flott trapp! Stilig med tau som gelender -me like!!!

    Klem

    SvaraRadera
  12. Där hör dom nog hemma dina lampetter. Lycka till med kameraköpet:)

    SvaraRadera
  13. Dina lampetter passar ju riktigt bra i trappuppgången. Jag gillar ditt grova rep som du har till ledstång. Sen är den så vacker den blåa färgen mot det vita. där kunde man gått slå sig ner på ett trappsteg och bara njuta ett tag.

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  14. SÅ fint det blev...och goa vännens Lisas kort är sagolika, vi träffas ofta och beundrar så hennes målningar, ha en fin helg, kram

    SvaraRadera
  15. Herlig farge på veggen der...
    Skjønne var også fine lamper du hadde.

    SvaraRadera
  16. De passar bra där i trappan!
    Ha en skön helg! Kram Kicki

    SvaraRadera
  17. Hej vännen,
    haha, det var bra att du var lite brutal, så blev det symmetri på snygglampetterna! :-)
    Vilka kul pyssel du hittar på, glasklot med decoupage och häftiga blomstrande grenar... det riktigt kvillrar av pysseltoner här inne hos dig!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  18. Tänk så vackert det kommer att lysa av ljusen i trappen, fladdrande skuggor som kommer att dansa över trappstegen...

    Ha en skön helg!!
    Massor av kramar Marith

    SvaraRadera