17 januari 2009

Längtan

Under veckosluten kan man njuta av dagsljuset när man är ledig. Julen är utkastad och ljuset väcker känslor som man nog egentligen ännu borde hålla tillbaka. Man borde ju njuta av vintern nu, så länge den varar, men runt knuten kan man ana en svag längtan till våren, ljuset och dofterna...På glasverandan påminner de gamla skrinnskorna om att det är vinter och faktiskt åter igen minusgrader därute, men små klickar av pasteller har smugit sig in som en liten frisk fläkt. Här i form av dynvar som jag fick av snälla prylsamlarväninnan till julklapp.
Glasverandan har alltid haft ett speciellt ljustblå ljus när jag fotat, och de här kuddarna bara förstärker det.
Mina pastelliga vimplar har kommit fram igen, fast jag egentligen hade tänkt vänta till våren...
På golvet en gammal salladslåda som fått bli väderbiten ute på terassen först.

Jag har ett litet måleriprojekt på gång, men det drar ut på tiden och jag får bara träna upp mitt tålamod. Ett annat projekt har jag också på gång men jag berättar nog mer om det i nästa inlägg.

Ha en skön helg. Kamomilla

19 kommentarer:

  1. Hej du! Det är en underbar veranda ni har. Det är så fint med pärlspont på väggarna tycker jag (vi har ju likadant). Och blått - det hör våren till!

    kram till dig - har inte hunnit höra av mig på sistone pga maginfluensa i hela familjen...

    SvaraRadera
  2. Hej Kamomilla!

    Jag älskar din veranda..

    /Avundsjuk donna

    SvaraRadera
  3. Så vackra och inspirerande foton, din veranda är ju bara så snygg!!! Mari.

    SvaraRadera
  4. Spännande med måleriprojekt, lite färg gör så otroligt stor skillnad. Ska bli kul att se vad du hittat på.

    Här målas det också, hållit på nästan hela dagen bl a med ett loppisfynd jag gjorde innan jul.

    Trevlig lördagkväll!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hallo, the pictures are sooooooooo wonderful.LG,from Elke.++++++ :) :)

    SvaraRadera
  6. Din veranda ser så underbar ut..och jag kan tänka mig att det är en plats där ni ofta vistas! Alla årstider är ju fina på sitt sätt... jag försöker att njuta av nuet....Önskar dig en fin söndag! Kram fr C

    SvaraRadera
  7. Mysigt med blått! Gillar din veranda, önskar vi hade en sådan också..

    Ha det fint i vintervädret!
    Kram Jojo

    SvaraRadera
  8. jag vet att verandan är just så underbar som den ser ut att vara!

    SvaraRadera
  9. Niin, sininen on ilmeisesti "kuumin" väri nyt tulevana keväänä? Hienosti istuu ainakin teidän lasiverannalle - niin raikasta ja kotoista! Itselle sininen tuottaa kyllä ongelmia, saa nähdä miten käy... :) :)

    -Fru Skrot-

    SvaraRadera
  10. Jättefina bilder!!! Jag saknar också våren...har så svårt med vinterns mörker....

    Kram P

    SvaraRadera
  11. Tänk att våren drar och sliter så i kroppen. Vad man längtar......!
    Jag bara älskar den där blå färgen ni har på verandan, så himla vackert!
    Jag tillhör igentligen inte rätt målgrupp när det gäller att springa runt på mässan. Jag tröttnar väldigt snabbt. Och så är jag väldigt säker på vad jag gillar och inte så det brukar gå ganska fort med inköpen. Och det är väl kanske rätt så bra, men då går jag där som en osalig ande med trötta fötter och längtar hem. ;o)
    Det är så mycket som är likadant, men lite blått blir det hos mig.Snart får du se!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  12. Hvilken herlig verdanda. Her fins en helt utrolig atmosfære!

    SvaraRadera
  13. Vilken ljuvlig veranda ni har och så fint ljus det är!

    Fint också med skridskorna som skvallrar om årstiden!

    Tack för titten hos mej och ha en skön vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Fina bilder från din fina veranda! Brukar skoja med barnen ibland och fråga var månne det finns tålamod på burk att köpas...:O)

    SvaraRadera
  15. Vad härligt det ser ut hos dej nu! Jag tycker det ser lagom vintrigt och lite "krispigt" ut på verandan.

    SvaraRadera
  16. Hejsan!

    Kikar in lite och lämnar en hälsning på väg ut :) Hittade hit via min systers blogg, Rödluvans vita vardag. Intressant att titta på bilder och läsa lite om er husflytt, eftersom vi köpt en gammal stockstugan, från 30-talet, våren -08 som vi håller på renoverar som bäst.

    MVH Fröken Eko

    SvaraRadera
  17. Alldeles ljuvliga bilder! Måste vara härligt att sitta på den glasverandan och njuta! Nu blir dagarna allt ljusare och längre också!
    Såg att du haft problem med din besöksräknare. Det hade jag också. Den vara borta ca en vecka, men började plötsligt fungera igen, dock utan att ha registrerat besökarna under tiden.

    SvaraRadera
  18. Åh vad superfint du har det på verandan. Och vimplarna är jag så avis på :)

    Kramkram

    SvaraRadera
  19. Så himmla fint du gjort det, just nu har jag tappat pysselorken men hoppas att den snart ska komma igen, har precis som dig massor av målarprojekt som jag inte riktigt orkar ta itu med just nu....men jag blir nyfiken på dina projekt.
    Há det gott!
    Lotta

    SvaraRadera