16 november 2007

Trevligt veckoslut önskar jag dig


Jag hoppas veckoslutet blir fyllt med mys och kreativt pyssel. Själv ska jag måla och gubben min ska fixa till en massa lister (bara det inte regnar, för sågen står ute) Jag ska måla ett par dörrar och ett gammalt skåp. I skåpet får jag sätta en hel del av mitt pysselmaterial sen, för nu har vi börjat planera ett jobbutrymme åt mig uppe på övrevåningen! Ett gammalt klaffbord ska repareras och bli arbetsbord. Jag kan knappt vänta! Ändå kommer det att ta tid, för bordet är i dåligt skick och behöver fixas till med varsam hand.

Ha det bra alla ni som tittar in! Det kommer säkert en del bilder under eller efter helgen...

Gipsdamen är gammal, den har jag fått av mina föräldrar. Den farbror som gjort den, har också målat många av de tavlor vi har här hemma.

10 kommentarer:

  1. Önskar dig en mysig helg!
    Vilket fint pyssel du har gjort!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  2. jättefin är hon, din gipsdam!

    SvaraRadera
  3. Tack detsamma...hoppas vi får snö...kram "M"

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Vad mycket du fixar och donar med! Du verkar ha mycket energi! Hoppas du får en bra helg, vad mysigt med en egen pysselhörna!

    Hälsningar Kristin

    PS: Fin idé i förra inlägget att ha en tom, enkel ram och hänga ett grönt hjärta i!

    SvaraRadera
  5. Men vilken vacker tavla...

    Och vad himlakul att få en egen pysselhörna....något jag saknar.

    Ha en rolig målarhelg!

    Miamaria

    SvaraRadera
  6. Trevlig helg till dig med! Jag jobbar också på med detdär med pysselhörna på vinden...

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du oxå får en underbar helg!
    Kram
    Dorthe

    SvaraRadera
  8. Hoppade bara in för att önska trevlig helg.

    SvaraRadera
  9. Åh vilket mysigt hus du har, vilket underbart kök, får ont i magen av avundsjuka. Vill ha!!!!
    Självklart kan jag skicka varor/kort till dig i finland. Man får ju helt enkelt kolla upp vad det skulle väga i så fall. 20gr kostade 11kr om jag förstod rätt enligt postens prislista så det skulle väl gå att ordna..
    Ha en super bra helg!

    SvaraRadera
  10. Oj, vad mycké du har att fixa med i helgen.
    Fin tavla.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera